fredag 17 november 2017

Lite allt-i-allo, blandad uppdatering.

Veckorna här går och sakta bryts marken in och börjar bli hemma. Jag hör inte alla bilar längre och alla människor stör mig inte längre. Vi vandrar omkring på helgerna och upptäcker nya, supercharmiga kvartet och blir alldeles glada i hjärtat. Jag deltar i luciatåget här och är med i ett gäng som har open mic på en klubb, så jag tänker sjunga med några musiker där är planen. Det var ju många år sedan jag jobbade som sångerska, men jag känner i mitt hjärta att jag inte är färdig med musik. Sedan har jag lite andra spännande projekt jag jobbar på. Drömmar som det är dags att sluta springa ifrån, av rädsla. De har kallat på mig länge nog känner jag.

Sedan sist har vi varit till Legoland i Malaysia, Halloween har firats, drinkar har sippats på Marina Bay Sands takbar och Singapore Zoo har besökts.



Niklas har varit på sin första arbetsresa till Saudiarabien. Han åker igen på lördag. Där är arbetsveckan söndag-torsdag då det är muslimskt land med lediga fredagar och lördagar. Därför missar Nicke liksom hela helgen, men i ersättning får han 2 extra semesterdagar, vilket ju aldrig är fel. Nästa fredag möter vi honom igen i Kuala Lumpur, då han åker via KL på väg till Singapore och vi har långweekend här då Caesar är ledig från skolan.

Här är utsikten från vår balkong där vi numera bor ner mot det närmaste poolområdet, 19 våningar ner.

I denna satt jag och läste idag, en av våra favoritjacuzzis på kondot. Dessa är gigantiska, som ett u, så det är bara en del av bubbelpoolen som syns! Det finns två likadana och de är oftast tomma även på helgerna. Favorithänget för oss vuxna i familjen helt klart.

Dessutom har jag lyckats boka in resten av Caesars skollov med resor till Maldiverna och Bali. Det är liksom svårt att hålla sig här, där det vimlar av fantastiska och prisvärdra resmål! Däremot försöker jag hålla igen på weekendresandet, då vår kära natur redan är så överbelastad.

Vi har jobbat på att inte få vår lägenhet att se ut som en semesterlägenhet, med alla opersonliga IKEA-möbler, så vi satte upp fina tavlor från Nya Zeeland(Haeri Mai betyder välkommen, så dessa hänger i hallen) och investerade i ett antikt kinesiskt skåp, så vackert att det nästan gör ont.


Nu är det dags att googla lite Bali-tips och boenden. I Maldiverna kommer vi ö-hoppa och har hittills bokat in två öar, men en tredje blir det nog med.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, vi trivs bra här, även om jag fortfarande saknar NZ något enormt! Singapore har inte tagit sig under huden ännu och kanske inte kommer göra det på samma sätt, vi får se. :)

      Radera
  2. Kul att läsa om ert liv i Singapore! Låter härligt! Skåpet var verkligen vackert! Hoppas få läsa om Bali snart då. Där har jag varit en hel del. Undrar om det förändrats mycket sedan jag var där sist för 18 år sedan? Singapore var det nog 20 år sedan jag var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att Bali har blivit lite för turistiskt de senaste åren, men vi får se. Lite yogacharm ska vi nog kunna leta fram.

      Radera