torsdag 1 december 2016

Skoldisko - det blev bra trots alla missförstånd

Förra veckan anordnade jag och mina två kollegor i skolans PTA två diskon för hela skolan. Det var första gången vi skulle ordna detta och ingen av oss har någonsin besökt ett barndisko förut, åtminstone inte i vuxen ålder. På grund av lite missförstånd kom vi fram till att ingen av oss hade ordnat varken dekorationer, en MC som kunde ordna lekar eller något annat inför diskot, förutom mat, godis och försäljningsgrejor. Detta var två dagar innan diskot, så vi fick lite panik.


Då blev vi lite mer fokuserade och jag fixade från morgonen till kvällen under två dagar. Torsdag morgon kollade jag in lokalen och planerade dekorationerna. Anna fixade världens bästa MC och vi anordnade ett photo booth på diskot, som blev väldigt lyckat och populärt framför allt på diskot för de äldre barnen.


Som tur var blev kvällen hellyckad på alla plan faktiskt och vi har fått jättemycket positiv feedback efter denna kväll. Då var det helt klart värt slitet och paniken. Nästa år kommer vi nog vara lite mer välorganiserade och dessutom rutinerade. :)

Jag och min kompis Anna testar vårt photo booth.

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Kul idé där med fotobåset, så söta ni såg ut! Gillar första bilden, rena Travoltan!

    SvaraRadera