lördag 5 november 2016

Nu börjar njuttiden

Tänk att farmor redan har bott hos oss i 5 veckor. Tiden har bara flugit tycker jag medan Caesar tycker att hon har bott här för alltid. Imorgon åker hon hem igen.

De senaste veckorna har jag bara gått och gottat mig i det härliga vårvädret, stabila 20C och sol nästan varje dag. Nu börjar årstiden då man kan lita lite mer på väderleksrapporten, vilket man inte kan på vintern här.

I helgen var vi en sväng till Brick Bay Wines and Sculpture Trail. Vi åkte förbi av en slump och jag hade sett stället på Instagram och det såg så trevligt ut där. Niklas brukar alltid säga att han ska passa på att gå på vinprovning när vi har besök, då jag inte dricker alkohol, men han är ingen stor vingillare så det blir aldrig av. Det finns rätt många vindistrikt runt Auckland. Vill man kan man köpa skulpturen nedan medan man ändå är på plats, kan man spontanshoppa det till det nätta priset av någon miljon kronor typ...


Detta ställe var jättemysigt och klassigt, perfekt för en ostbricka och en iste för min del. Vi kände oss inte helt bekväma då vi kom in i svettiga vandringskläder. Det är en ovanlig känsla här på avslappnade Nya Zeeland, det var lite Stockholm över detta stället helt klart i attityden.


Sjukt orutinerad bloggare som glömde fota den snygga ostbrickan innan vi högg in på den... :)


Farmor såg ut att trivas hon.


Vi antog att skulpturparken skulle vara fri, men inträdet dit kostade typ 70 SEK per person, så vi skippade det. Då vi redan varit på en hipstermarknad och vandrat var vi rätt trötta. Istället åkte vi till Waivera thermal pools, där det finns typ 8 termalpooler, varav en under tak med bioduk där de visar biofilmer 3 gånger per dag och ett gäng vattenrutschbanor. Njuttiden är här!

Brick Bay Wines från vägen, låg vackert minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar