fredag 21 oktober 2016

Veckan som varit

Här i Auckland är det just nu sen fredageftermiddag och jag har rejält härlig fredagsfeeling, medan ni i Sverige sakta börjar vakna upp till ännu en arbetsdag. Ibland är det skönt att ligga lite före. :)

Caesar dansar i vardagsrummet med sin kompis Gabby, farmor förbereder kvällens pumpapaj i köket, Niklas sitter i bilen på väg hem från jobbet och jag sitter i sovrummet och laddar över bilder till Dropbox.

Den här veckan har varit riktigt härlig! Våren här är regnig, men nu har den perioden börjat lägga sig och försommarvärmen och solen är här. Vi har nog haft 20C och sol hela veckan tror jag.


Så vad gör en nybliven hemmafru på dagarna? Jag har ju avslutat mitt uppdrag som ekonom nu och har bestämt mig för att ta ett sabbatsår från jobbet, så himla, himla lyxigt!

Jag och Anna är ute på våra powerwalks varje dag efter skollämning, sedan har ett nytt välgörenhetsprojekt för skolan tagit en hel del tid den här veckan, jag har varit på körövning, träffat kompisar, lagat god mat, shoppat i Newmarket med Anna, gått på bio med Niklas(det gäller ju att passa på när farmor är här. Vi ska gå på bio ikväll med), städat och röjt här hemma, tvättat, tränat, läst böcker, varit på parcour med Caesar, pluggat lite och njutit av solen. Nästan brottsligt lättjefullt med min svenska hårt arbetande uppfostran och alldeles, alldeles underbart!

Idag var det picknick på skolan över lunchen, då skolans nuvarande rektor arbetar sin sista dag idag. Det var kul att se skolans kapa haka-grupp som gjorde en fin pacifikadans och en haka.


Jag har riktig fredagskänsla idag, då vi har långweekend här på Nya Zeeland för första gången sedan i juni eller juli. På måndag är det Labour day och alla är lediga. Jag önskar även dig en riktigt härlig helg!

3 kommentarer:

  1. Åhh, det låter så himla härligt! Och ett sabbatsår, häftigt! Angående att ligga före - jag har känt exakt samma sak när jag varit på den sidan av jorden. Trivs mycket bättre med att ligga några timmar före. Att ligga bakom gör mig snarare stressad, och det känns alltid tråkigt när "alla andra hemma" fick uppleva något roligt innan mig, typ midsommar eller vad det nu kan vara.

    SvaraRadera
  2. Härlig strandbild! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Njut! Det låter riktigt härligt! Vädret...promenaderna.. här har vintern kommit...brrrr...

    SvaraRadera