fredag 26 februari 2016

Book character day

I morse gick jag med en lite ovanlig figur till skolan...det var book character day på skolan idag och alla barnen fick komma som valfri karaktär. Caesar skulle prompt vara spöke.


Caesar och jag kunde inte enas om vilken bokkaraktär han var. Jag föreslog Casper, Laban, något av spökena i Harry Potter mm, men inget gick hem. Han var fast besluten om att han var ett spöke i Star wars, så vi enades om att vi var oense helt enkelt.

Caesars fina klass

På skolan gick alla barnen i parad för att visa upp sina fina kostymer för de andra eleverna samt föräldrarna. Även lärarna är utklädda fint idag, så himla gullig dag.

På väg till skolan susade en Pippi Långstrump förbi oss på sin sparkcykel. Jag blev så förvånad, men såg sedan att det var dottern till den tyska mamman som också har bott i Stockholm. Jag trodde ingen här kände till henne, men sedan visade det sig att det fanns ca 3-5 fler Pippi Långstrump i paraden.

När jag gick och tog en kaffe med mina kompisar efter paraden berättade dom att alla visste vem Pippi Longstocking är, men ingen visste såklart att det är en svensk karaktär.

2 kommentarer:

  1. Underbart! Kul och bra på alla vis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så glad över denna skola, då statusen i skolan i Sverige var ett av skälen till flytten. :)

      Radera