måndag 4 januari 2016

Det har nu hänt...

...det som aldrig annars händer mig, men då jag har förstått att reseprissättningen funkar så annorlunda här och belönar extremt tidiga bokare, så har jag bokat flygbiljetter till sydön 23 december 2016! Jag har alltid fascinerats över så tidiga bokare hemmavid, men efter att ha sett flygpriserna i denna del av världen, känns det som helt rätt beslut.



Nu ska här googlas om sydön och Transalpine railway och Milford sounds ligger på listan bland annat. Vi kommer åka runt i husbil ca 2-3 veckor. Någon som har flera tips?

2 kommentarer:

  1. Våra tips på Sydön: Abel Tasman nationalpark, valskådning i Kaikoura, simma med delfiner i Akaroa, Mount Cook och åka båt på glaciärsjöarna där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanontips, tack, ska kolla in i ert bloggarkiv! Abel Tasman har vi varit i, men vi funderar ändå på om vi har tid att ta oss dit, det är bland det klart vackraste område jag någonsin har besökt!

      Radera