fredag 6 november 2015

Lite reseplanering över jul och nyår

Efter skollämningen idag har jag förutom att ha jobbat hela dagen även varit på Pilates. Så oerhört skönt och jobbigt för core-musklerna. Tacksam för "min" lilla yogastudio. Under lunchen bokade jag även Caesars födelsekalas på Kelly Tarltons Aquarium här i Auckland. Då vi har årskort där, fick vi dessutom 20% rabatt på kalaset, så vi tjänade nog in kortet enbart på kalaset faktiskt.

Jag håller även på med lite reseplanering.Här är det verkligen högsäsong under jul, då det både är industrisemester, jul och skollov samtidigt här då. Det finns dessutom inga billiga chartermål här, utan flyg och resande till ö-världen kostar en slant, så boendena omkring de fina turistmålen på Nya Zeeland börjar bokas upp rejält.


Jag satte mig därför och bokade in hotell för de två veckor Niklas är ledig och då farmor är här på besök. Först bär det av norrut till den fina kusten utanför Whangerei, Bay of Islands och den västra kusten med sina gigantiska träd och väldigt oexploaterade kust.


Därefter blir det en sväng till Coromandel, där vi ska se vacker natur, Cathedral Cove, Hot water beach och sedan köra ner till termalområdena kring Rotorua.


Dessutom har vi tänkt oss en övernattning på Waiheke Island, en vacker ö som ligger bara 30 minuter från oss med båt. Waiheke har visst vacker natur, stränder, vingårdar och lyxiga restauranger. Det finns nästan inget boende ledigt på ön, så det kan hända att vi får åka söndag-måndag dit för att inte ruinera oss själva på hotell för 10000 SEK/natt!

6 kommentarer:

  1. Låter härligt! Ser fram emot att "följa med" här på bloggen! :)
    Vi kommer själva fira jul och nyår i Sverige. Det känns ovanligt, men det kommer bli trevligt att träffa släkt och vänner! Sedan har vi lite små resprojekt att se fram emot, bland annat resebloggkonferens i Finland i januari :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det kan vara lite skönt att landa därhemma med! Kör försiktigt hemåt!

      Radera
  2. Ser verkligen ut som en plats som jag skulle gilla :) Fast skulle kanske ändå vara ännu mer sugen på att bo i Australien, ifall man skulle bestämma sig för att åka så pass långt bort... Fast kanske jag hinner ändra mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför lockar Australien mer? Jag är också sugen på att utforska Australien, då jag bara varit i Sydney ännu och gillar verkligen den stan. Vädret är varmare i Australien, men där finns även mer skogsbränder, ormar och spindlar...

      Radera
  3. Ser härligt ut!
    Men det är inte alltid lätt att bo långt borta från familjen när tråkiga saker händer. Beklagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Det var ett år sedan som tur är, men visst, det är min största farhåga, att någon därhemma ska bli sjuk och vi är så långt bort.

      Radera