lördag 15 augusti 2015

Informationsjunkie - who? Me?!

Jag bara var tvungen att shoppa lite inför resan!


Hmmm, hade gärna velat köpa ett gäng böcker till, men då vi får flyga med 230 kg incheckat gäller det att tänka på vad vi vill och behöver ha med oss mest. Jag har dessutom hört att det finns böcker även på Nya Zeeland! ;)

Jag är verkligen en informationsjunkie! Det är ju inte så att jag googlar på Auckland, stadsdelarna, skolsystemet och i olika expatforum varje dag redan...Kontrollfreakssidan i mig har sina för- och nackdelar. Fördelen är att jag är grymt påläst ofta och går inte på så mycket nitar därav. Nackdelen är att det är tidsödande och ibland tror jag det är nyttigt att bara kasta sig ut utan att tänka för mycket. Saker brukar ju lösa sig ändå. Bilden nedan återkommer jag ofta till - så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar