fredag 5 juni 2015

Vi har blivit OK-stämplade...

...i alla fall av läkarna som gör testerna inför Nya Zeeland. Ibland är det bara ruggigt bekvämt att bo i Stockholm. Det är bara en klinik i Göteborg och en i Stockholm som får göra de medicinska testerna för att få långtidsvisum till Nya Zeeland. Jag var tvungen att göra om mitt urinprov pga förra veckans kvinnliga cykel, om jag luddar in det för eventuellt känsliga läsare. Jag vet inte om jag hade blivit tvungen att åka hit från Piteå igen för att göra det, om jag inte hade bott här, men jag tror nästan det.


Nu är vi alla grundligt testade och godkända av läkarna åtminstone. Det var väl det som eventuellt hade kunnat bli ett problem om läkarna hade hittat något dyrt fel på någon av oss. Nya Zeeland släpper inte in personer som de tror kan belasta deras sjukvård. Nu är det ju inte läkarna som gör den slutliga bedömningen av vår hälsa och karaktär. Det gör handläggarna på den Nya Zeeländska immigrationsmyndigheten, men de borde väl komma fram till samma sak får vi hoppas. :)


Jag känner ofta i livet att det jag önskar slår in och nu verkar en till pusselbit vara på plats inför flytten, men mer om mitt flow lite senare...

Några bilder från Whangerei(uttalas FANGerre med betoningen på FANG) på norraste nordön. Vackert, vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar