onsdag 27 maj 2015

Det ÄR mycket nu...

I ärlighetens namn har jag varit rätt trött ett tag. Det känns som att det slitits i mig från lite väl många håll den senaste tiden. I och med att min ordinarie arbetsgivare haft lite ont om jobb i vår och en före detta arbetsgivare ringde och frågade efter mig jobbar jag numera på två håll. Nu däremot har min fasta arbetsgivare fått in mycket jobb, så de verkar ångra lite att de lovade bort mig på deltid och på heltid över hela sommaren.

Bilden på tre fina kusiner på sjön vid sommarstället känns vilsam.

Samtidigt som detta har vi ett hus att ta hand om med mycket trädgård som behöver återställas efter förra årets markarbeten, flera bokslut att göra privat varav ett är rätt meckigt, massivt pappersarbete inför Nya Zeeland. Utöver det har både jag och Nicke gått på en extrem diet för att tappa vikt inför läkarbesöket inför Nya Zeeland. De tar mer gärna emot en om man inte är överviktig och vi har tillsammans lyckats tappa över 17 kilo på en månad - men det har gjort att orken att blogga har brustit lite. Nu börjar jag återfå lite energi igen efter att ha bockat av flera stora måsten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar