onsdag 18 mars 2015

Så hur känns det att vara hemma igen efter jorden runt-resan?

Detta är ju en fråga alla som långreser får och det inte utan anledning.


Vi som gillar att resa mycket tillhör ju en personlighetstyp som rätt lätt kan vänja sig vid det resande livet - på heltid.

Jag bara älskar känslan av att bara kunna hoppa omkring i alla de parallella verkligheter som världen består av - helt fascinerande och underbart är det ju!

Vi fick en brutal hemkomst i form av influensa som slog till vår första morgon hemmavid och den håller ännu på att spöka. Jag får hostattacker och saknar en fungerande röst fortfarande 2 veckor senare. Däremot är detta en fantastisk årstid att komma hem till och vårsolen har gjort det mycket lättare. Men i ärlighetens namn hade jag lätt kunnat fortsätta resa. Det finns så många oupptäckta platser och så många upptäckta, men älskade platser.

Männen i familjen uppskattar hemkomsten mycket mer än jag gör. De gillar vardagslunken, medan jag uppskattar större variation i vardagen helt enkelt. Det är väl ingen slump att jag försörjde mig på 5 jobb samtidigt när jag var yngre, samt att jag har haft en stor mängd väldigt olika arbeten. Jag är helt enkelt lättuttråkad.

Det man normalt sett saknar mest på resande fot är ju nära och kära och det gjorde jag självklart med. Ikväll är en träff med en av dessa saknade, fina personer inbokad. Vi ska till Urban Deli vid Nytorget - ett riktigt mysigt ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar