söndag 1 februari 2015

Hotell El Meson del Marques i Valladolid

Vi stannade bara i Tulum en endaste natt, då vi hade planerat att ta ett flyg till Los Angeles om bara några dagar. Efter badandet i cenoten drog vi vidare mot Valladolid. Det tog ca 1.5 timme att köra mellan de två städerna.

I Valladolid hade vi bokat in oss på det ljuvliga, historiska El Meson del Marques som ligger mitt i hjärtat av den lilla staden. Mer centralt kan man inte bo och parkering erbjuds dessutom till hotellets gäster.


Så vackra detaljer överallt, här vid hotellparkeringen...


Hotellets reception...


Poolen som var kall! Här var det mycket kallare klimat än efter kusten och för första gången på länge drog jag en tröja över axlarna kvällstid.

Efter ett svettigt gympass, passade jag på att simma lite i poolen. Då var det ett härligt sätt att svalka sig på, men annars undvek jag den. :)


Runt denna patio serverades frukost. Vi fick argumentera lite för frukost för Caesar med, då hotellets receptionist hävdade att frukost bara ingick för två personer per rum. Däremot bokade jag ett rum för 3 personer på hotels.com och där stod det angivet att frukost ingår enbart. Först när jag påpekade att det så klart är upp till dom, men att jag självklart kommer ta med detta i min rating av hotellet fick vi frukost även för lillgubben.

Ville man ha en till korg bröd fick man betala för det och beställde man frukttallrik till frukosten fick man betala extra för yoghurt och granola. Lite sådana småsaker som de borde rycka upp sig på, för det är verkligen ett hotell med potential...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar