tisdag 30 december 2014

Nyårskrönika

En sammanfattning av reseåret 2014 följer här...

Över nyår 2013-2014 var vi på en fantastisk rundresa till Lykiska kusten i Turkiet.

Vi såg sjunkna städer, klippgravar en masse, fantastiska obebyggda kuster, badade termalbad, såg övergivna städer och åt lunch på julafton på St Nicolaus födelsestrand Patara. Vilken resa!




Februari Antalya

Jag och Caesar spenderade en vecka i Antalya tillsammans med syrran och hennes härliga familj.


Mars weekend i London

Vi hoppade på ett spontanflyg som tog oss till London för en helg, hur mysigt som helst.





April New York

Över min födelsedag flög bara jag och Nicke till New York och passade på att göra vuxengrejor för en gångs skull. :) Långa middagar och promenader över staden. På min födelsedag åt vi på en trestjärnig Michelinkrog, det var första gången för mig.




Juni Zürich

Även detta en spontanweekend, vi gick och vi gick. Caesar gick så mycket så han somnade i en restaurangstol på lördagskvällen.




Juli Almunecar i Spanien

Nicke hade fått för sig att införskaffa en lägenhet på den spanska solkusten i en än så länge rätt okänd liten pärla, en stad med många stränder, en gammal borg och många små gränder.





Augusti Bahia Feliz på Gran Canaria

Mitt första möte med Kanarieholmarna. Jag, Caesar och mormor hade en förtrollande lat vecka på den vackra ön, med Bamseklubb och halvpension.





September Antalya i Turkiet

Vi reste med våra goda vänner på en solvecka till Antalya, ja ni vet väl vid det här laget allt om Antalya antar jag. :)Denna gång blev det också en avstickare till Pamukkale och Egirdir.




Oktober London

Den sista resehelgen med kära mor och syrran samt syrrans dotter Vera. Vi hade en riktigt mysig långhelg i London och hade bestämt oss för att göra det till en årlig tradition. Med andra ord var alla inblandade supernöjda.





December Projekt Improviserad Jorden runt-resa

Ja, den befinner vi oss på just nu. Vi startar med ett par veckor i Almunecar för att fixa i nya lägenheten. Köket är renoverat, men nu ska nog även fönstren bytas ut och AC-anläggning installeras. Vi har spenderat en hel del tid med byggarna samt på IKEA, men även hunnit med avstickare till Alhambra, Jerez och Gibraltar...vart bär det av härnäst? Följ med vet ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar