onsdag 3 december 2014

London - lördagsshopping

Jag fick frågan innan vår Londonweekend vad vi skulle hitta på för något. Min syrra hade bokat in oss på Stomp på söndagen, men annars var inget bestämt. Jag svarade att mamma gillar att shoppa, så det blir nog mycket sånt.

Efter en härlig frukost på mitt favoritkafé som du kan läsa om i ett eget inlägg om Exmouth Coffee Company, hoppade vi på bussen mot Oxford Street.

Jag har varit i London många gånger och bland annat sjungit gospel i en kyrka på Oxford Street, men aldrig shoppat just där. Vi hade siktet inställt på Primark som låg på syrrans tonårsdotters önskelista.


Det visade sig vara fyndarens himmelrike och bland annat köpte jag ett par underbara koftor i ren kashmir för ynka 350 SEK! Annars fanns en del skit och en del fint i en salig blandning. Ullared goes London liksom. Gigantiskt var det med...

Klänningar 5 pund!



Efter det lååånga besöket på Primark behövde vi stärka oss med en nyttig drink. Det blev mycket dryck med ingefära under denna resa. I lööööv!


Sedan promenerade vi ner mot Covent Garden, åt lunch på en härlig asiatisk restaurang. Syrran hade med sig spelkort och vi satt och pratade. Syrran bor ju i Oslo så det är inte så ofta vi ses heller. Så himla mysigt det var, vår tjejhelg.



Nom nom!


Fina tjejer på väg till ett bröllop månne?


Hej hej! :)


Vi besökte en utklädnadsaffär i fyra(!) våningar och syrrans dotter fyndade en klänning samt tyllunderkjol. Planen var skräckdocka till Halloweenfesten.


Jag tyckte jag hade fört över en ansenlig summa pengar till mitt kontokortskonto, men icke. Redan på lördageftermiddagen hade jag förbrukat alla pengarna och hade inte ens med mig en bankdosa. Tur att jag reste med släktingar, som lade ut för mig, hehe!

Bild längst upp lånad från inzumi.com

2 kommentarer:

  1. Trots att jag bor lite drygt 3 tim med buss från London är jag alltför sällan där. Fy skäms på mej! Borde bättra mej. Det är ju faktiskt trevligt där. Primark har vi i många städer och jag brukar alltid köpa bäddlinne där. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hehe, det är så där det är. Jag tänkte på det när jag var inne i city i Sthlm idag att jag så sällan skriver om eller tar fina bilder på Stockholm till bloggen. :)

    SvaraRadera