tisdag 4 november 2014

Spanien plus och Spanien minus

Vi börjar med Spanien plus.
Renoveringen är påbörjad och jag är
överöst av mail med detaljfrågor.
Härligt att se att lägenheten blir
precis så luftig utan det bruna taket
som jag hoppats på.


Spanien minus är mycket tyngre.
Min pappa ringde mig väldigt tidigt
i morse och eftersom de aldrig ringer
mig med mobilerna när de är utomlands,
förstod jag med en gång att något hade
hänt. Det visade sig att min älskade
mamma gick bort helt oväntat i natt.
Idag är himlen en vacker ängel rikare och
saknaden är enorm och ofattbar!


Mitt i detta har jag skapat ett kaos
kring mig själv, med försäljning av en
massa inventarier, lagerutförsäljning
från min gamla rörelse mm. Telefonen
har blippat oavbrutet sedan i söndags
och som tur var fanns det ett mail från
en grossist som sade sig vilja köpa hela
lagret.


Eftersom jag visste att jag fått ihop
ett stort gäng som skulle komma på min
lagertömning bad jag få återkomma till
dom efter helgens försäljning. Idag blev
det ett gyllene tillfälle att snabbt
kunna avyttra hela lagret och båda parter
är nöjda och glada.

Imorgon kommer min syster hit från Norge,
där hon bor och på torsdag kommer stackars
pappsen hem. Vi får se om bloggen blir
lidande ett tag. Familjen först så klart.

Glöm inte att uppskatta era nära och kära
och berätta för dom ofta hur mycket ni
älskar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar