måndag 24 november 2014

A - Antalya

Idag börjar jag en ny serie som kommer pågå under lika många veckor som det finns bokstäver i alfabetet. Här kan ni följa med i mina guldkorn världen över, med början på A.



Här är det ju mitt kära Antalya, som är mitt andra hem, där vi har en semesterlägenhet. Det här med sommarstuga är ingenting för oss, utan söker oss till underhållsfritt, prisvärt, varmt och soligt. Därför investerade vi i Turkiet för 3.5 år sedan. Det är en himlans mysigt stad, med cityliv, stränder, värme, kultur, historia, natur, varm befolkning och en stad som har en kombination av råhet och idyll.

Bubblare på A var även Abel Tasman på Nya Zeeland och Agra i Indien där Taj Mahal ligger...

2 kommentarer:

  1. Kul idé! Jag har aldrig varit i Turkiet, men det kanske blir vid tillfälle!

    SvaraRadera
  2. Det går att köra sin husbil in där med vet du! :)

    SvaraRadera