fredag 24 oktober 2014

Att planera inför något oplanerat

Det var längesedan jag gjorde en topplista
över mina resedrömmar. Det känns smått
onödigt just nu, när vi har en drömresa
ahead.

Vi har bokat biljetter till Spanien över
jul för att röja i lägenheten där och
ordna med praktikaliteter inför uthyrning
av den.


Därefter bär det antagligen av västerut,
kanhända Sydamerika, Centralamerika eller
södra USA. Vi tänkte ju resa på id-biljetter
hela tiden. Det innebär att vi kan boka
platser på flygplan där det finns lediga
platser, eftersom min man jobbar inom
flygindustrin på ett stort svenskt flyg-
bolag, inga namn nämnda. ;)

Tanken är ju Mexiko och en kryssning i
Karibien.


Därefter kan vi tänka oss antingen att
bli kvar i Central- & Sydamerika, typ
Costa Rica och Brasilien. Annars kanske
vi reser vidare till Nya Zeeland och
Asien, där vi har många länder kvar. I Asien
är vi mest sugna på Kambodja, Burma och
Bali...


Det lockar väldigt mycket att göra en
så pass obokad resa, för det är ju inte
helt vanligt att få den chansen. Samtidigt
suger det rejält i min planerarnerv, jag
ääälskar ju att planera resor...

Åh, vad jag längtar iväg!
Mindre än två månader kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar