onsdag 3 september 2014

Vår lägenhet på Playa Feliz

Ni har ju sett hotellet
utifrån, men hur var då
lägenheterna. Jag tillhör
typen som aldrig hinner ta
någon bild innan vi har
dragit in alla våra grejor
och brett ut oss överallt.

Därför blir det aldrig några
snygga bilder på hotellrum
i min blogg.

Vi bodde i en tvårumslägen-
het på nedre botten. Den bestod
av ett vardagsrum med öppet
kök och bäddsoffa. Vi hade
flera barnkanaler på tv och
svenska svtworld om man inte
klarar sig utan svensk tv ens
en vecka. :) Det fanns gratis
wifi i området, men nätverket
nådde inte oss som bodde längst
bort på resorten.

Badrummet var fräscht och stort
och vårt sovrum hade sköna sängar
från Hästens samt stor garderob.
Vi trivdes bra i lägenheten, men
det bästa var att kunna ta power
walks på strandpromenaden på
morgnarna och gå efter havet för
att ta sig till poolen eller
till restaurangen. Jag bara
älskar vatten om ingen mot
förmodan förstått det än. :)

Varje kväll satt vi och läste
eller spelade kort på vår stora
terass ut mot gräsmattan och havet.

Kejsaren smutsade ner sina fötter
så förskräckligt en dag och skulle
prompt bada dessa i städhinken.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg genom Svenska Resebloggar, som jag också tillhör. Kul med lite Gran Canaria bilder. Har inte varit just där, men nästan hela resten av Spanien. Jag bor i Wales, men tillbringar några månader om året i södra Spanien, både jobb som reseledare och privat. Ha det bra i värmen!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, det var en fin ö, Gran Canaria. Var i Spanien tillbringar du dina vintrar?

    SvaraRadera