söndag 28 september 2014

Tillbaka till New England - akvariet i Mystic

Jag vet, jag är kanske lite för
hoppig i mina reseberättelser här
på bloggen. Jag ska jobba på att
bli mer enhetlig, så nu går jag
över till resan i New England i
USA ett tag. :)

Den lilla charmiga staden Mystic
visade sig ha ett stort akvarium,
så vi tog med lilla Kejsaren dit.
Han hade nog inte varit på något
akvarium tidigare och som en mycket
livlig 2,5-åring kanske det var lite
för tidigt. Han ville bara se Nemo,
så han sprang bara förbi allt annat
i sin jakt på den lilla clownfisken.

Belugavalar var en av de stora attraktionerna.


Vid sälmatningen fick vi honom att...


faktiskt stanna under några sekunder.


Lyckan blev total när han äntligen
fann Nemo. Vi såg rätt många clown-
fiskar på Filippinerna med, men han
mindes så klart inte det, då han var
10 månader gammal vid det laget.


Populärt var det med de lite sjörövar-
aktiga uppbyggda miljöerna.


Lillkillen blev helt betagen i denna
nya bekantskap, Spungebob, där han
stannade längre än vid några fiskar.
Har man äldre barn eller själv är
intresserad kan jag varmt rekommendera
detta mycket fina akvarium och
forskningscenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar