söndag 7 september 2014

Muchos poolhäng...

Ja, efter frukosten var det här omkring
vi hängde på dagarna. Vi kom hem rejält
brunbrända alla tre. Först blev jag lite
besviken över att det inte var ett stort,
luftigt poolområde, men nu när Kejsaren är
4,5 år gammal, inte simmar så bra och vill
springa omkring med sina söta kompisar,
visade det sig vara väldigt praktiskt.

Jag hade full koll på honom från solstolen.


Varje förmiddag körde mamsen och jag en
caffe freddo från Theas coffeshop vid
poolen och läste böcker i solstolen.
Jag som har pluggat har inte läst skön-
litteratur på länge, men nu så...


Jag fick dåligt samvete av att bada och
sola så här mycket. Jag vet att de flesta
som åker på badsemestrar gör så, men jag
kände mig nästan för lat och vet ni -
det var alldeles ljuvligt!


Mormor blev så förvånad över hur mycket
hon gillade ön. När jag växte upp var
solsemestrar på Kanarieöarna töntigt, vi
åkte alltid på cityweekends vi...men nu
ser hon hur härligt det kan vara. Lillfisen
frågade sista dagen om vi inte kunde stanna
en dag till! Det har typ aldrig hänt nästan,
han vill alltid hem...

2 kommentarer:

  1. Ni ser verkigen ut att ha det härligt! Intressant att få se norra kusten!

    SvaraRadera