lördag 27 september 2014

Mitt hjärta

Lillfisen får avsluta vår resa
med charter till Gran Canaria,
även om han här var lite febrig
och trött, stackarn.

Det här var ju verkligen hans
resa utan tvekan, gå till poolen,
hänga med kompisar, äta glass och
middag på hotellet. En lunk som
han verkligen uppskattar.


Jag hade det också superskönt och
avslappnande och det var kul att
se den vackra ön, som hade mer
genuin charm, förutom på sydkusten,
än jag någonsin hade trott.


Jag uppskattar verkligen charter
efter en arbetssam period och mer
som anställd, där jag inte längre
kan styra min tid, på samma sätt
som jag kunde som egenföretagare.
Då är det lyxigt med ett obokat
break, om man så säger. Däremot
skulle jag aldrig kunna resa enbart
på charter, utan jag älskar att ge
mig av på egen hand på mer oväntade
små ställen. Niklas ska vi inte ens
prata om, han har charterklåda han. :)

1 kommentar:

  1. Nu är jag i Spanien, fast på fastlandet. Mest jobb, men har varit ledig några dagar också.

    SvaraRadera