måndag 1 september 2014

Blue Village Playa Feliz

Här följer ett litet bildregn
från hotellet vi bodde på i
Bahia Feliz på Gran Canaria.

Vi bodde på Playa Feliz ett Blue
VIllage-hotell, vilket är ett
av Fritidsresors koncept för
barnfamiljer, med Bamseklubb
och hela kitet.


Jag hade valt hotellet för
att det var havsnära, såg
fräscht ut och hade ett bra
pris. Jag tror vi tre betalade
11 500:- för en vecka med
halvpension samt Bamseklubb.


Snygga låga bungalows direkt
vid havet.


Först blev jag lite besviken
över att hotellet enbart hade
en pool men ju längre veckan
gick såg jag de klara fördelarna
med det. Kejsaren kan ännu inte
simma mer än några meter och har
nått åldern då han börjar springa
omkring med kompisar. Det var skönt
att alltid ha överblick över hela
poolområdet från min solstol utan
att mer än lyfta blicken från min
semesterdeckare.


Jag tog mig ut på en underbar power
walk åtminstone varannan dag innan
de andra två hade vaknat. Att gå
efter havet är ju det bästa sätt
att vakna på som finns.

Jag deltog även i vattengymnastiken
som anordnades varje dag. Det spelades
även vattenpolo, erbjöds gympapass
utomhus på morgon och kväll samt
provdyk i poolen för den som ville.

Det blev mer och mer familjär
stämning ju längre veckan gick
och det var trevligt att småsnacka
lite här och där med bekanta
ansikten.

Middagen åt vi däremot på
systerhotellet Hotel Orquidea
som var större och hade större
bufféutbud. Kejsaren njöt av
barnbuffén samt lite annat vi
plockade till honom. Jag och mamma
älskar skaldjur och efterrätter, så
vi högg in på det. Buffén var absolut
okej och varierande, men efter en
vecka räckte det mer än väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar