onsdag 2 oktober 2013

Kamala beach - nästa resa

Jag sitter på en rast på jobbet och googlar lite på vårt nästa resmål, Kamala beach i Thailand. Det blir den första egna resan med "bara" Niklas och kejsaren på över två år. Det är superkul att resa med andra i familjen och vänner, men just den här gången känner vi ett litet behov av att bara vara vi.
Vi kommer "barnfamiljsresa" för första gången och bo på ett hotell med dessa två gentlemen.


Känner jag oss rätt kommer vi inte ligga vid poolen i två veckor. Vi vill se området runt omkring. Hyra bil, moped, åka båt, organiserade utflykter, eller vad? Jag tar tacksamt emot restips om Phuket, Kamala beach eller öarna däromkring.

2 kommentarer:

  1. Sunwing Kamala Beach är ett jättetrevligt hotell. Jag har recenserat det på min webbplats. När vi var där så var lillebror bara 3 månader, varför det inte blev mycket utflykter alls. Vi har ju dessutom två barn till, så det var inte bara att "sova ikapp" när lillebror gjorde det ... Men just därför var också familjekoncept HELT PERFEKT! Våra två äldre barn fick också stimulans och roligheter och det är ju så smidigt och tilltänkt med allting på Sunwing-hotell. Dessutom, vilken lyx att kunna unna sig billig och bra massage varje dag. Ljuuvligt för trötta småbarnsföräldrar.

    Moped är inte att rekommendera, särskilt inte att transportera sig med barn. Vid andra resor i Phuket-området med barn har vi besökt Lam Sing Beach, Freedom Beach, Bangtao Beach spelat minigolf på den roliga Dinosarie-minigolfen i Kata, ridit på elefant, deltagit i arrangerade familjeutflykter där vi har sett elefanter "uppträda", fått sitta på vattenbuffel och sett apor hämta kokosnötter i träd. Shoppat i Phuket såklart.

    Det ska bli jätteroligt att läsa om hur ni kommer att gilla Sunwing-konceptet!

    Varma hälsningar, Rosita

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så jag hittade till din fina blogg, jag sökte på bloggar om Sunwing där. :) Tack för dina tips, de låter väldigt trevliga! hälsningar Marie

    SvaraRadera