fredag 18 oktober 2013

Dagens önskelista.

Det här är mina resedrömmar som dom ser ut just idag,
fem-i-topp-listan. Senast jag skrev en reseönskelista var i juli,
du hittar den
här.

1. Namibia
Tänk röda öknar, safari, koppar, spännande kulturer och hav.
Namibia är ju ett av Afrikas mest välmående länder och dessutom
med väldigt hög säkerhet. Jag har lust att hyra en jeep och ta oss ut
på vidderna.


2. Japan
Nu pratar jag inte om Tokyo, även om jag blev attans avundsjuk på
maken som var där i veckan. Jag pratar om att åka tåg ute på
landsbygden, se vackra parker och berg. Japan verkar vara oerhört
annorlunda, med en speciell mentalitet hos sin befolkning. Det vore
spännande att se på nära hand.
 


3. Karibien
På min senaste topplista låg kryssning i Karibien med och det
stämmer fortfarande. Kryssning eller flygresa dit, vilket som helst
går finfint. Jag ser fina stränder, en färgstark befolkning och skön
gungande musik framför mig. Någon som har tips på ett trevligt
land i Karibien? Jag har ingen direkt koll på många av dom.
 


4. New York
Vi bilade i New England förra hösten och avslutade med ett par
dagar i New York. Vilken stad! Däremot var de dagarna alldeles
för korta och kanske är detta en resa jag helst skulle vilja göra med
min älskade utan lilla Kejsaren eller med en god vän(som gillar
shopping så klart. :)
 

5. Tibet
Tibet är ett av de länder som alltid har legat på min önskelista.
Dramatiskt landskap, bönevimplar som viftar i vinden, kyla och
skönhet. Jag glömmer aldrig när jag var på ett museum i Beijing
och fick läsa om den kinesiska statens "friendly liberation of
Tibet". Det var välan snällt av dom att komma och "rädda" det
stackars landet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar